Strona główna >> Oferta szkoleń >> AutoCAD >> Kurs podstawowy 2D
.

:: AutoCAD 2d -podstawowy
AutoCAD
kurs podstawowy 2D
::

Informacje wstępne.

Wymagane umiejetności uczestników kursu: znajomość obsługi systemu Windows
Czas trwania kursu: około 25 godzin lekcyjnych
Zajecia odbywaja sie w blokach po piec godzin

Program szkolenia. Blok I.

Wprowadzenie do programu AutoCAD

  • Elementy ekranu AutoCAD'a, dostosowanie pasków narzedzi, menu glówne,
    menu kursora
  • Otwieranie, zapisywanie i zamykanie rysunków
  • Tworzenie szablonów i korzystanie z nich
  • Cofanie i odtwarzanie wprowadzonych polecen
  • Korzystanie ze skrótów klawiaturowych
  • Zapoznanie sie ze zmiennymi systemowymi
  • Czesciowe wczytywanie i otwieranie rysunku


Uklady wspólrzednych

  • Biegunowy i kartezjanski uklad wspólrzednych
  • Globalny i lokalny uklad wspólrzednych
  • Bezposrednie wprowadzanie odleglosci

Przestrzen robocza AutoCAD'a

  • Ustawienie granic rysunku
  • Formatowanie jednostek miary

Podstawowe elementy rysunkowe

  • Tworzenie rysunków przy uzyciu linii, okregów i luków
  • Rysowanie prostokatów, wieloboków, pierscieni, splajnów i punktów
  • Szkicowanie
  • Linie o nastawialnej szerokosci – polilinie
  • Tworzenie i modyfikowanie multilinii

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok II.

Ogladanie rysunku

  • Powiekszanie i przesuwanie w czasie rzeczywistym (NFRAGM i ZOOM)
  • Podglad dynamiczny
  • Praca w rzutniach sasiadujacych w obszarze Modelu
  • Odswiezanie i regenerowanie rysunku

Rysowanie precyzyjne

  • Dostosowanie skoku i siatki
  • Rysunek aksonometryczny
  • Lokalizacja punktów charakterystycznych na obiektach – stale tryby lokalizacji
  • Uzycie funkcji Auto Track do rysowania obiektów wzgledem innych obiektów
  • Wykorzystanie linii konstrukcyjnych: prostej i pólprostej
  • Korzystanie z kalkulatora programu AutoCAD

Konstrukcja i modyfikacja obiektów na rysunku

  • Sposoby wyboru obiektów, szybki wybór
  • Edycja za pomoca uchwytów
  • Polecenia dokonywania zmian, modyfikacji polozenia i ksztaltu obiektów (usuwanie, kopiowanie, wymazywanie, przesuwanie, zmiana wielkosci obiektów, kopiowanierównolegle, tworzenie szyku prostokatnego i kolowego, lustrzane odbicie, obracanie, przerywanie, wydluzenie, ucinanie, rozbijanie, fazowanie i zaokraglanie)
  • Korzystanie z okna Cechy

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok III.

Zarzadzanie warstwami i wlasciwosciami obiektów

  • Tworzenie i filtrowanie warstw
  • Ustawianie biezacej warstwy
  • Widocznosc warstw w rysunku
  • Sterowanie kolorem i rodzajem linii
  • Korzystanie z paska narzedzi Przybory

Informacje i dane statystyczne

  • Pomiar odleglosci, powierzchni i wspólrzednych
  • Informacje o obiektach, czasie wykonania projektu, zasobach systemowych

Tworzenie napisów

  • Tekst prosty i akapitowy
  • Znaki szczególne
  • Edycja tekstu oraz cech linii tekstu
  • Tworzenie i modyfikowanie stylów tekstu
  • Sprawdzanie pisowni
  • Tworzenie ulamków

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok IV.

Kreskowanie i wypelnianie obszarów

  • Tworzenie i modyfikacja obszarów kreskowanych
  • Tworzenie obszarów wypelnionych
  • Definiowanie wlasnych wzorów kreskowania

Zmiana kolejnosci wyswietlania obiektów na rysunku

Bloki, atrybuty i odnosniki zewnetrzne

  • Tworzenie, wstawianie i rozbijanie bloków – elementów powtarzalnych w projektach
  • Zarzadzanie odnosnikami zewnetrznymi
  • Przycinanie bloków i odnosników zewnetrznych
  • Edycja odnosników i bloków w rysunku
  • Definiowanie atrybutów
  • Wstawianie obrazów rastrowych do rysunku

Design Center – Centrum Danych Projektowych

  • Praca z wieloma rysunkami w jednej sesji
  • Zarzadzanie zasobami rysunków (przegladanie, przenoszenie miedzy rysunkami)

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok V.

Wymiarowanie

  • Tworzenie wymiarów liniowych, normalnych, wspólrzednych, katowych oraz promieni i srednic
  • Szybkie wymiarowanie
  • Wymiarowanie szeregowe i od bazy
  • Tworzenie linii odniesienia i dodawanie symboli tolerancji geometrycznych
  • Edycja wymiarów
  • Zarzadzanie stylami wymiarowania
  • Zapoznanie sie ze skala wymiarowania

Przygotowanie wydruku

  • Środowisko obszaru Modelu i obszaru Papieru (Arkusza)
  • Tworzenie i ustawiania Arkusza do wydruku
  • Tworzenie i modyfikowanie rzutni ruchomych i o nieregularnych ksztaltach

Kreślenie rysunków

  • Podglad wydruku
  • Stylewydruku
  • Kreslenie na drukarce i do pliku

Przestrzeń trójwymiarowa

  • Tworzenie podstawowych bryl 3D
  • Polecenie Orbita 3D
  • Lokalny Uklad Wspólrzednych - LUW
  • Podstawowe operacje 3D (przekrec, wyciagnij, suma, róznica, iloczyn, dopasuj)

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych


Pragniemy jednocześnie dodać, iż prezentowane w ofercie programy szkoleń są tylko propozycją.
W każdym przypadku jesteśmy bardzo elastyczni i z przyjemnością dostosujemy się do wymagań Państwa firmy...

 

.
Copyright (c) 2014 Infnetia

informacja o dofinansowaniu PFR