Wymagane umiejetności uczestników kursu: znajomość obsługi systemu Windows, znajomość AutoCAD'a w zakresie tworzenia rysunków płaskich
Czas trwania kursu: około 25 godzin lekcyjnych.
Zajecia odbywają się w blokach po pięć godzin.
Program szkolenia. Blok I. |
Podstawowe pojecia modelowania trójwymiarowego
Obsluga ukladów wspólrzednych w przestrzeni 3D
- Lokalny a Globalny Uklad Wspólrzednych
- Wspólrzedne sferyczne i walcowe
- Tworzenie, przesuwanie i obracanie ukladów
- Plaszczyzny konstrukcyjne
- Definiowanie Lokalnego Ukladu Wspólrzednych na bazie obiektów
- Nazywanie, zapisywanie i wywolywanie ukladów
Ogladanie rysunku w przestrzeni 3D
- Praca ze standardowymi widokami 3D
- Definiowanie widoków 3D
- Orbita i kamera 3D
- Cieniowanie i ukrywanie linii niewidocznych obiektów
- Plaszczyzny tnace w widokach, ustalenie widocznosci plaszczyzn
Wykorzystanie rzutni do przedstawienia rysunku 3D
- Charakterystyka rzutni w obszarze Modelu i w obszarze Papieru
- Lokalne Uklady Wspólrzednych w kazdej rzutni
- Ustawienia widoków i skali w rzutniach
Cwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok II. |
Modelowanie w przestrzeni 3D
- Rodzaje modeli geometrycznych
- Filtry wspólrzednych
- Ustalanie poziomu tworzonych obiektów
- Tworzenie modeli za pomoca wlasciwosci Grubosc
- Region i obwiednia
Modelowanie krawedziowe
- Tworzenie obiektów krawedziowych w przestrzeni 3D (polecenia Linia,Polilinia, Polilinia3D)
- Edycja polilini i polilini3D
Modelowanie powierzchniowe
- Rodzaje i parametry krzywych i powierzchni
- Nakladanie powierzchni za pomoca polecenia Obszar
- Tworzenie siatki 3D
- Sterowanie widocznoscia krawedzi
- Korzystanie z prymitywów powierzchniowych 3D (kostka, ostroslup, klin, kopula, sfera, stozek, torus, misa)
- Tworzenie powierzchni obrotowej, walcowej, prostokreslnej i krawedziowej
- Edycja obiektów powierzchniowych (polecenia EDPLIN i ROZBIJ)
- Zmienne systemowe modelowania powierzchniowego
Cwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok III. |
Modelowanie brylowe
- Korzystanie z prymitywów brylowych 3D (kostka, sfera, walec, stozek, klin, torus)
- Zastosowanie profili w tworzeniu bryl, wyciaganie i przekrecanie profili
- Tworzenie bryl za pomoca wyciagania i przekrecania
- Wykorzystanie operacji Boole'a w celu edycji bryl (suma, róznica, iloczyn)
- Przenikanie bryl
- Tworzenie przekroju oraz rozcinanie bryly wskazana plaszczyzna
- Edycja powierzchni bryl (wyciaganie, przesuwanie, obracanie, odsuwanie, zwezanie i usuwanie powierzchni oraz kopiowanie i kolorowanie powierzchni)
- Kopiowanie i kolorowanie krawedzi bryl
- Tworzenie i usuwanie odcisku, powloki i rozdzielenia
- Zmienne systemowe modelowania brylowego
Cwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok IV. |
Edycja modeli 3D
- Zastosowanie polecen Zaokragl, Fazuj, Utnij, Wydluz, Kopiuj, Przesun, Skala, Obrót, Lustro i Szyk w celu edycji modeli 3D
- Tworzenie szyku 3D, lustra 3D oraz obrotu 3D
- Dopasowywanie modeli wzgledem siebie
Komputerowa analiza modeli 3D (masa, objetosc, powierzchnia, srodek ciezkosci itp.)
Wydruk rysunku przestrzennego
- Tworzenie i konfiguracja rzutni w przestrzeni Papieru, w których widoczne beda rzuty i przekroje bryl
- Wydruk projektu z róznymi skalami na jednym arkuszu
Cwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok V. |
Rendering
- Typ renderingu (podstawowy, fotorealistyczny i sledzenie promieni)
- Dobór materialów, swiatla i cieni w procesie renderingu
- Pokrywanie modelu 3D mapa 2D - mapowanie
- Praca ze scenami
- Dodawanie tla, mgly i krajobrazu
- Uzyskiwanie informacji o renderingu
- Konfiguracja pliku wyjsciowego procesu renderowania
- Zapis i odczyt ekranu renderingu
Przygotowanie prezentacji w AutoCAD
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Pragniemy jednocześnie dodać, iż prezentowane w ofercie programy szkoleń są tylko propozycją.
W każdym przypadku jesteśmy bardzo elastyczni i z przyjemnością dostosujemy się do wymagań Państwa firmy... |