Strona główna >> Oferta szkoleń >> Grafika komputerowa >> Corel Draw
.

:: Corel Draw
Corel Draw
::
Informacje wstępne.

Wymagane umiejętności uczestników kursu: znajomość obsługi komputera i systemu Windows.
Czas trwania kursu: ok 25 godzin
Zajęcia odbywają się w blokach po pięć godzin lekcyjnych (45 minut)

Celem szkolenia jest zapoznanie słuchacza z możliwościami tworzenia wektrowej grafiki komputerowej za pomocą programu Corel Draw.

Program szkolenia. Blok I.

Wprowadzenie do programu Corel Draw

  • podstawowe pojęcia
  • grafika wektrowa a grafika rastrowa
  • najpopularniejsze formaty graficzne
  • obszar roboczy programu
  • korzystanie z paska menu, pasków narzędzi oraz okien dialogowych
  • korzystanie z Pomocy programu

Konfiguracja programu Corel Draw

  • ustawienia strony
  • dokumenty wielostronnicowe
  • style oraz szablony
  • siatki, linijki oraz prowadnice
  • powiększanie oraz chwytanie
  • Menadżer widoków i rodzaje widoków

Teczka podręczna

  • przeglądanie zasobów komputera
  • wstawianie obrazków ClipArt, zdjęć, modeli trójwymiarowych
  • zarządzanie plikami
  • przeglądanie gotowych konturów i wypełnień

Praca w programie Corel Draw

  • otwieranie, zapisywanie i zamykanie rysunków
  • importowanie i eksportowanie rysunków
  • cofanie i odtwarzanie wprowadzaonych poleceń
  • wyświetlanie informacji o systemie oraz o dokumencie

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok II.

Podstawowe narzędzia rysunkowe w programie Corel Draw

  • rysowanie i modyfikacja podstawowych figur geometrycznych, lini, krzywych i nieregularnych kształtów
  • rystowanie lini wymiarowych, łączników i objaśnień

Podstawowe narzędzia edycyjne w programie Corel Draw

  • edycja krzywej Bezier'a oraz tworzenie złożonych kształtów narzędziem Kształt
  • praca w węzłach
  • przekształcanie obiektów w krzywe i odwrotnie
  • dzielenie i usuwanie części obiektów

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok III.

Opercaje na obiektach w rysunku

  • transformacja obiektów
  • blokowanie i odblokowywanie obiektów
  • kopiowanie i usuwanie obiektów
  • łączenie, grupowanie i rozdzielanie obiektów
  • spawanie, przycinanie oraz wyznacznie części wspólnej obiektów

Wypełnienia i kontury obiektów

  • wypełnienia jednolite, tonalne, deseniem, teksturą, postscriptowe
  • edycja wzorców wypełnienia
  • wypełnienia interakcyjne i siatkowe
  • ustawienia atrybutów konturu

Praca z kolorami

  • wybieranie kolorów
  • praca z Paletą kolorów
  • style kolorów

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok IV.

Porządkowanie obiektów

  • praca na warstwach
  • kolejność obiektów
  • wyrównywanie i rozkład

Praca z tekstem

  • rodzaje i sposoby wprowadzania tekstu
  • formatowanie czcionki tekstu
  • wstawianie symboli
  • dopasowanie tekstu do ścieżki
  • korzystanie z narzędzi językowych

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych

Program szkolenia. Blok V.

Efekty specjalne

  • obwiednia, zniekształcenie i perspektywa
  • efekt głębi
  • tworzenie metamorfozy i obrysu obiektów
  • dodawanie cieni do obiektów
  • soczewka, przezroczystość i szybkie kadrowanie

Mapy bitowe

  • połączenie grafiki wektorowej i bitmapowej
  • skanowanie i trasowanie map bitmapowych
  • modyfikowanie kolorów oraz stosowanie wybranych efektów specjalnych do map bitmapowych
  • przekształcanie rysunków wektorowych w mapy bitowych

Drukowanie wyników pracy

  • konfigurowanie zadania drukowania
  • podgląd wydruku

Ćwiczenia z poznanych technik projektowych


Pragniemy jednocześnie dodać, iż prezentowane w ofercie programy szkoleń są tylko propozycją.
W każdym przypadku jesteśmy bardzo elastyczni i z przyjemnością dostosujemy się do wymagań Państwa firmy...
.
Copyright (c) 2014 Infnetia

informacja o dofinansowaniu PFR