Wymagane umiejętności uczestników kursu: znajomość obsługi komputera i systemu Windows.
Czas trwania kursu: ok 25 godzin
Zajęcia odbywają się w blokach po pięć godzin lekcyjnych (45 minut)
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchacza z możliwościami tworzenia wektrowej grafiki komputerowej za pomocą programu Corel Draw.
Program szkolenia. Blok I. |
Wprowadzenie do programu Corel Draw
- podstawowe pojęcia
- grafika wektrowa a grafika rastrowa
- najpopularniejsze formaty graficzne
- obszar roboczy programu
- korzystanie z paska menu, pasków narzędzi oraz okien dialogowych
- korzystanie z Pomocy programu
Konfiguracja programu Corel Draw
- ustawienia strony
- dokumenty wielostronnicowe
- style oraz szablony
- siatki, linijki oraz prowadnice
- powiększanie oraz chwytanie
- Menadżer widoków i rodzaje widoków
Teczka podręczna
- przeglądanie zasobów komputera
- wstawianie obrazków ClipArt, zdjęć, modeli trójwymiarowych
- zarządzanie plikami
- przeglądanie gotowych konturów i wypełnień
Praca w programie Corel Draw
- otwieranie, zapisywanie i zamykanie rysunków
- importowanie i eksportowanie rysunków
- cofanie i odtwarzanie wprowadzaonych poleceń
- wyświetlanie informacji o systemie oraz o dokumencie
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok II. |
Podstawowe narzędzia rysunkowe w programie Corel Draw
- rysowanie i modyfikacja podstawowych figur geometrycznych, lini, krzywych i nieregularnych kształtów
- rystowanie lini wymiarowych, łączników i objaśnień
Podstawowe narzędzia edycyjne w programie Corel Draw
- edycja krzywej Bezier'a oraz tworzenie złożonych kształtów narzędziem Kształt
- praca w węzłach
- przekształcanie obiektów w krzywe i odwrotnie
- dzielenie i usuwanie części obiektów
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok III. |
Opercaje na obiektach w rysunku
- transformacja obiektów
- blokowanie i odblokowywanie obiektów
- kopiowanie i usuwanie obiektów
- łączenie, grupowanie i rozdzielanie obiektów
- spawanie, przycinanie oraz wyznacznie części wspólnej obiektów
Wypełnienia i kontury obiektów
- wypełnienia jednolite, tonalne, deseniem, teksturą, postscriptowe
- edycja wzorców wypełnienia
- wypełnienia interakcyjne i siatkowe
- ustawienia atrybutów konturu
Praca z kolorami
- wybieranie kolorów
- praca z Paletą kolorów
- style kolorów
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok IV. |
Porządkowanie obiektów
- praca na warstwach
- kolejność obiektów
- wyrównywanie i rozkład
Praca z tekstem
- rodzaje i sposoby wprowadzania tekstu
- formatowanie czcionki tekstu
- wstawianie symboli
- dopasowanie tekstu do ścieżki
- korzystanie z narzędzi językowych
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Program szkolenia. Blok V. |
Efekty specjalne
- obwiednia, zniekształcenie i perspektywa
- efekt głębi
- tworzenie metamorfozy i obrysu obiektów
- dodawanie cieni do obiektów
- soczewka, przezroczystość i szybkie kadrowanie
Mapy bitowe
- połączenie grafiki wektorowej i bitmapowej
- skanowanie i trasowanie map bitmapowych
- modyfikowanie kolorów oraz stosowanie wybranych efektów specjalnych do map bitmapowych
- przekształcanie rysunków wektorowych w mapy bitowych
Drukowanie wyników pracy
- konfigurowanie zadania drukowania
- podgląd wydruku
Ćwiczenia z poznanych technik projektowych
Pragniemy jednocześnie dodać, iż prezentowane w ofercie programy szkoleń są tylko propozycją.
W każdym przypadku jesteśmy bardzo elastyczni i z przyjemnością dostosujemy się do wymagań Państwa firmy... |